logo facebook
Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności. AKCEPTUJĘ
Zdjęcia z Gminy Poczesna
Herb Gminy Poczesna
 

Kodowanie-programowanie w Szkole Podstawowej w Nieradzie

    z dnia: 2018-05-08
Szkoła Podstawowa w Nieradzie przystąpiła do Projektu „ Zaprogramuj przyszłość#46”, który jest realizowany przez Fundację Orange i Stowarzyszenie Mistrzów Kodowania i współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.
kodowanie-nieradakodowanie-nierada

W Regulaminie Projektu czytamy, że jego celem jest: dostarczenie nauczycielom i szkołom możliwości prowadzenia atrakcyjnych zajęć dla uczniów klas I-III w zakresie podstawy programowej oraz popularyzacja idei nauki programowania jako sposobu na rozwój kompetencji pracy w zespole, komunikacji w grupie, myślenia koncepcyjnego, rozwiązywania problemów i kreatywności. Przystępując do Projektu pięciu nauczycieli z naszej szkoły rozpoczęło ścieżkę rozwoju kompetencji cyfrowych, składającą się z kilku etapów, przygotowaną przez Organizatorów. Uczestniczyli oni w czterodniowych szkoleniach prowadzonych przez trenerów Stowarzyszenia Mistrzowie Kodowania, podczas których poznawali podstawy programowania i przygotowywali się do prowadzenia zajęć z dziećmi. Aktualnie w szkole nauczyciele realizują Projekt w ramach zajęć pozalekcyjnych w kilkuosobowych grupach z klas I-III. Przeprowadzonych zostanie łącznie 15 zajęć, które trwają 1,5h. Jedne zajęcia spośród nich mają charakter wyjazdowych (wycieczki), które sfinansowane zostaną z funduszy Organizatorów, którzy realizują Projekt. We wszystkich prowadzonych zajęciach wspierają nauczycieli trenerzy. W czasie zajęć nauczyciele programują z uczniami rysunki, zasady ortograficzne, matematyczne. Wykorzystują przekazany przez Fundację Orange szkole zestaw sprzętu edukacyjnego: trzy roboty, tablety, zestaw mechatroniczny i matę edukacyjną do programowania off-line. Dużym zainteresowaniem wśród uczniów cieszą się zajęcia z wykorzystaniem maty edukacyjnej, która w zależności od rodzaju zadania służy np.: do sudoku, układania labiryntu, jako tor wyścigowy. Ćwicząc na niej uczniowie rozwijają swoją kreatywność, uczą się rozwiązywania problemów, korygowania błędnych decyzji i wytrwałości. Ucząc się kodowania dzieci pracują także z wykorzystaniem tabletów zaczynając od prostych aplikacji. Roboty edukacyjne Dash i Dot sprawiają, że realizowane przy ich użyciu zadania są niezwykle atrakcyjne dla uczniów, wywołują wiele radości oraz mobilizują do pracy. Nauka programowania uczy nie tylko planowania, dostrzegania konsekwencji podejmowanych działań, ale także dobrej współpracy w grupie , wdraża do samooceny.

Na zajęcia realizowane w ramach Projektu ”Zaprogramuj przyszłość#46” uczniowie uczęszczają bardzo chętnie. Cieszą się z nowych umiejętności, które nabywają. Dostrzegają także, że niektóre realizowane wcześniej zadania zawierały elementy kodowania. Bardzo chętnie współpracują z rówieśnikami. Uczniowie nabywają umiejętność posługiwania się nowoczesnymi technologiami informacyjno-komunikacyjnymi.

Marzena Sapalska

 

 
kodowanie-nieradakodowanie-nierada
kodowanie-nieradakodowanie-nierada
kodowanie-nieradakodowanie-nierada
kodowanie-nieradakodowanie-nierada
kodowanie-nieradakodowanie-nierada
kodowanie-nieradakodowanie-nierada
kodowanie-nieradakodowanie-nierada
kodowanie-nieradakodowanie-nierada
kodowanie-nierada
kodowanie-nierada
kodowanie-nierada
kodowanie-nierada
kodowanie-nierada
kodowanie-nierada
kodowanie-nierada
kodowanie-nierada