logo facebook
Ta strona używa Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą politykę prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Zapoznaj się z polityką prywatności. AKCEPTUJĘ
Zdjęcia z Gminy Poczesna
Herb Gminy Poczesna
 

Podsumowanie osiągnięć projektu „Z nowym spojrzeniem w przyszłość”

    z dnia: 2022-11-07
realizowanego w Szkole Podstawowej im. Mikołaja Kopernika we Wrzosowej w ramach programu Erasmus+, Akcja KA1.
erazmuserazmus
Wójt Gminy Poczesna, Krzysztof Ujma umożliwił realizację mobilności edukacyjnych dla nauczycieli naszej szkoły w latach 2020 – 2022. Projekt zakładał rozwijanie kompetencji językowych nauczycieli oraz umiejętności z zakresu TIK. Pomimo pandemii udało się osiągnąć założone cele. W roku 2021 nauczyciele przedmiotów ścisłych uczestniczyli w dwutygodniowym kursie językowym z elementami CLIL w szkole językowej Maltilingua w St. Julian’s na Malcie. Zdobyte doświadczenie pozwoliło nauczycielkom biologii i chemii przeprowadzić zajęcia otwarte w języku angielskim. Nauczycielka geografii przeprowadziła zajęcia holistyczne z nauczycielem anglistą wykorzystując znajomość elementów języka angielskiego z zakresu rodzajów skał. Natomiast nauczycielka matematyki przygotowała prezentację w języku angielskim pt. „Ciekawe, skrócone” na temat teorii matematycznych. Nowoczesne techniki ICT były rozwijane przez nauczycielkę języka angielskiego
w szkole ETI na Malcie oraz InterEducation w Irlandii. Zdobyta wiedza z zakresu narzędzi TIK pozwoliły na stosowanie nowych metod podczas zajęć języka angielskiego. Zostały przeprowadzone zajęcia otwarte dla uczniów klasy ósmej z wykorzystaniem poznanych technik cyfrowych. Sekretarz szkoły,
a także nauczycielki nauczania zintegrowanego i nauczycielki prowadzące zajęcia z uczniami dysfunkcyjnymi wzięły udział w dwutygodniowym kursie językowym w szkole ISI Dublin. Rozwijały one znajomość mówienia, czytania i pisania oraz poznały sposób zarządzania szkołą i nowe metody pracy
z uczniami dysfunkcyjnymi. W roku szkolnym 2022/23 zajęcia holistyczne z informatyki w połączeniu z językiem angielskim zostały przeprowadzone w klasie pierwszej nauczania zintegrowanego.
Każdy z uczestników projektu wykorzystuje zdobyte doświadczenie w pracy z uczniami pomimo zakończenia projektu. Zakładał on naukę języka angielskiego mimo woli. W związku z tym w naszej szkole został stworzony ‘English Speaking Corner’ z ważnymi zwrotami w języku angielskim. Istnieje też miejsce w pracowni języka angielskiego ‘New for me’, gdzie uczniowie zapisują nowe zwroty i słownictwo. Zostały również oklejone drzwi w pracowni języka angielskiego, fizyczno-chemicznej i geograficznej napisami w języku angielskim. Projekt przyniósł duże korzyści dla naszej placówki, ponieważ pozwolił na zwiększenie kompetencji językowych nie tylko nauczycieli, ale też uczniów. Szkolenia nauczycieli pozwoliły na wprowadzanie elementów nauczania dwujęzycznego oraz poznanie nowych narzędzi z zakresu ICT. Ponadto uczestnicy szkoleń zyskali większą pewność siebie podczas używania języka angielskiego i pobytu w krajach anglojęzycznych.
Anna Wiśniewska-Włoch; fot. Aneta Nawrot







zam. an
 
erazmuserazmus
erazmuserazmus
erazmuserazmus
erazmuserazmus
erazmuserazmus
erazmuserazmus
erazmuserazmus
erazmuserazmus
erazmuserazmus
erazmus
erazmus
erazmus
erazmus
erazmus
erazmus
erazmus
erazmus
erazmus