Informacja prasowa
z dnia: 2019-01-30
„Wysoko zawieszona poprzeczka”
to tytuł rzeźby, którą Jerzy „Jotka”
Kędziora wpisał się w inaugurację tegorocznych artystycznych poczynań światowego stowarzyszenia rzeźbiarzy Sculpture Network. Wyeksponowaną w ważnym historycznie i turystycznie miejscu Krakowa, tuż obok Bramy Floriańskiej i Muzeum Czartoryskich, uczestniczył w multimedialnym wydarzeniu Start ’19. Impreza miała zasięg globalny. Służyła http:// m.in . szerszej promocji sztuki trójwymiarowej w przestrzeni publicznej i społecznej. Działa się równocześnie w 20 krajach. Z bardziej rozpoznawalnych centrów artystycznych przystąpiły do niego http://m.in . Belvedere w Wiedniu, Haus der Kunst w Monachium, Centrum Sztuki Ahjo w fińskim Joensuu, Uniwersytet Amerykański w Dubaju czy Muzeum Sztuki Współczesnej w Zagrzebiu. Kędziora prezentował się w ramach działań fundacji Art&Balance z Krakowa a rzeźbę skoczka balansującego nad wysoko zawieszoną poprzeczką użyczyła do światowej imprezy Poczesna Galeria Rzeźby z Poczesnej, prosto z wystawy „Ikony 100 lecia Niepodległości wśród balansów”. Każdy kto zechciał zrobić zdjęcie z owym dziełem i przy pomocy Instagramu przesłać je do „centrum wydarzenia” stawał się jego uczestnikiem, współtwórcą. Swoją fotografią budował barwną mozaikę pokazywaną na ekranach w kilkudziesięciu miejscach świata.
Krakowska akcja miała chyba najwięcej swoich cegiełek w tym barwnie migającym foto-colagu. Wydarzenie, oprócz swoich założeń i walorów artystycznych spełniało poważne funkcje edukacyjne i społeczne w obszarze sztuki współczesnej. Tę kilkugodzinną imprezę szeroko komentowały media. Swoje relacje zamieściła telewizja krakowska, kilka anten radiowych liczne serwisy prasowe a nawet PAP wysłał angielskojęzyczną, poszerzoną wiadomość do wykorzystania w międzynarodowym obiegu.
Gabriela Dana
Mieżaniec
to tytuł rzeźby, którą Jerzy „Jotka”
Kędziora wpisał się w inaugurację tegorocznych artystycznych poczynań światowego stowarzyszenia rzeźbiarzy Sculpture Network. Wyeksponowaną w ważnym historycznie i turystycznie miejscu Krakowa, tuż obok Bramy Floriańskiej i Muzeum Czartoryskich, uczestniczył w multimedialnym wydarzeniu Start ’19. Impreza miała zasięg globalny. Służyła http:// m.in . szerszej promocji sztuki trójwymiarowej w przestrzeni publicznej i społecznej. Działa się równocześnie w 20 krajach. Z bardziej rozpoznawalnych centrów artystycznych przystąpiły do niego http://m.in . Belvedere w Wiedniu, Haus der Kunst w Monachium, Centrum Sztuki Ahjo w fińskim Joensuu, Uniwersytet Amerykański w Dubaju czy Muzeum Sztuki Współczesnej w Zagrzebiu. Kędziora prezentował się w ramach działań fundacji Art&Balance z Krakowa a rzeźbę skoczka balansującego nad wysoko zawieszoną poprzeczką użyczyła do światowej imprezy Poczesna Galeria Rzeźby z Poczesnej, prosto z wystawy „Ikony 100 lecia Niepodległości wśród balansów”. Każdy kto zechciał zrobić zdjęcie z owym dziełem i przy pomocy Instagramu przesłać je do „centrum wydarzenia” stawał się jego uczestnikiem, współtwórcą. Swoją fotografią budował barwną mozaikę pokazywaną na ekranach w kilkudziesięciu miejscach świata.
Krakowska akcja miała chyba najwięcej swoich cegiełek w tym barwnie migającym foto-colagu. Wydarzenie, oprócz swoich założeń i walorów artystycznych spełniało poważne funkcje edukacyjne i społeczne w obszarze sztuki współczesnej. Tę kilkugodzinną imprezę szeroko komentowały media. Swoje relacje zamieściła telewizja krakowska, kilka anten radiowych liczne serwisy prasowe a nawet PAP wysłał angielskojęzyczną, poszerzoną wiadomość do wykorzystania w międzynarodowym obiegu.
Gabriela Dana
Mieżaniec